Strategi­kommunikationGør strategien levende, så den engagerer på alle niveauer

“Lenes kommunikationstræning er effektiv til at gøre strategiske budskaber konkrete og forståelige for de næste led i organisationen. Vi har brugt Lene til at træne vores øverste ledelsesteam i at omsætte vores strategi til enkle budskaber og fortællinger, man kan forstå og føle for.
— Katrine Bitch Møller, Kommunikationspartner, Novo Nordisk

Udbytte

Klæder lederne på til at oversætte strategien til vedkommende budskaber, der betyder noget konkret for medarbejderne.

Ensretter kommunikationen , så ledelsesgruppen kommunikerer en enslydende fortælling ud i organisationen.

Indhold

  • En one-pager, som gør strategien konkret og let at kommunikere

  • Hver leder udvikler deres personlige anslag til strategifortællingen

  • En bank af fortællinger

  • En metafor der kan ledsage strategien

Forløbet

Dag 1:  One-pager

Sammen oversætter vi strategien til superkorte sætninger, man kan huske. Vi formulerer strategiens kernesætning og Call to Action. Vi supplerer med lette formater som hashtags, taglines, one-liners, metaforer og overskrifter. Arbejdet resulterer i en kort one-pager med faste formuleringer, som alle ledere skal integerere i deres personlige strategikommunikation, for at sikre en enslydende fortælling på tværs.

Dag 2: Storytelling og fremtoning

Nu skal strategien gøres vedkommende: Hver enkelt leder udvikler et personligt anslag og to fortællinger, der skal gøre de strategiske budskaber vedkommende for deres team. Vi træner den overbevisende levering og alle ledere får feedbak på fremtoning.

Individuelle sessioner:

Hver enkelt leder trænes i, hvordan de formidler strategien til netop deres afdeling med en overbevisende fremtoning.

Sådan foregår det

Med afsæt i formøde med øverste leder og kommunikationspartner designer jeg et aktivt træningsforløb, og faciliterer processen, så vi kommer i mål.

Træningsdagene er aktive, så lederne genererer one-pageren i samspil på kryds og tværs. Et eksempel på en aktivitet kan være interview af hinanden, tagline-workshop, storytelling workshop og små aktionsspil. Resultatet er en 1-sides version af strategien, som alle føler ejerskab til.

Praktisk

Hvem: Ledergrupper à 8-10 personer

Dato: En hel og en halv dag + en individuel session pr. leder.

Individuelle sessioner samles over samme dage.

PRIS

1/1 dag: 34.000 kr. ekskl. moms – inkl. formøde, skræddersyet foropgave og forberedelse.

1/2 dag: 20.000 kr. ekskl. moms – inkl. formøde, skræddersyet foropgave og forberedelse.

1/1 dag med individuelle sessioner: 22.000 kr. ekskl. moms.

Det er relevant for os. Ring mig op.